Jak rozreklamować bloga, aby zyskać popularność?

Reklama dźwignią handlu. Wie o tym każdy sprzedawca, przedsiębiorca i… coraz więcej blogerów. W czasach, gdy własną witrynę może założyć niemal każdy, zaistnienie w świadomości odbiorców jest niezwykle trudne. A jeszcze ciężej jest zyskać oddanych czytelników. Aby pomóc Ci w osiągnięciu obu tych celów, przedstawiamy kilka sposobów na to, jak rozreklamować bloga.

Jaki powinien być poczytny blog?

poczytny blogJeśli dopiero myślisz o założeniu swojej strony, pomyśl o jakimś prostym i chwytliwym adresie www dla bloga. Szybki do zapamiętania adres to ułatwienie dla odbiorców. Niech nawiązuje on także do tematyki Twojej strony. Skojarzenie pomoże potencjalnym czytelnikom w wyszukaniu Twojego portalu.

Dołóż także starań, by blog miał przejrzystą, przyjazną i atrakcyjną budowę. Niech goście poruszają się po nim z łatwością oraz przyjemnością. Nikt nie lubi skomplikowanych, zabałaganionych czy wolnych stron. Niech Twój serwis będzie funkcjonalny oraz intuicyjny w obsłudze.

pisanie własnego blogaPosiadasz już bloga? Jego adresu nie zmienisz, ale możesz poprosić kogoś, kto nie zna Twojej strony, o przespacerowanie się po niej. Niech obiektywny gość oceni, czy blog budzi jego zaciekawienie, zachęca do klikania w kolejne zakładki itd. Jeśli otrzymasz niskie noty za na przykład funkcjonalność czy prędkość ładowania witryny, popracuj nad tymi elementami.

Pomyśl też o estetyce całej strony, czy oddaje to, o czym piszesz, czy każde zdjęcie lub grafika są z legalnego źródła itd. Jeśli marzysz o przyciągnięciu uwagi czytelników i zyskaniu popularności, nie możesz stawiać na nieprzemyślane lub podebrane komuś fotografie. Twoim znakiem rozpoznawczym powinna być unikalność, zatem postaraj się ją osiągnąć na każdym polu działalności, związanej z blogiem. Zadbaj o w pełni oryginalne, autorskie teksty, interesujące tematy, piękne zdjęcia – takie elementy przyciągają odbiorców.

Jak zaistnieć w świadomości odbiorców bloga?

jak rozreklamować blogaZaistnienie w świadomości czytelnika nie jest łatwe. W sieci znajduje się mnóstwo blogów – niektóre z nich warto odwiedzać, na inne szkoda czasu.

Twój blog jest autorski, ciekawe i dobrze prowadzony? Świetnie! Warto go odwiedzić. Jeśli chcesz, by Internauci zwrócili uwagę właśnie na Twoją stronę, pomyśl o poniższych opcjach:

• ARTYKUŁ GOŚCINNY – zaproponuj innym blogerom z Twojej branży wzajemne opublikowanie artykułów gościnnych (Ty zamieścisz post u innego blogera, on u Ciebie). To świetna okazja do zainteresowania czytelników swoją stroną. Jeśli jednak Twój blog nie ma jeszcze żadnych fanów, może być Ci trudno przekonać innych autorów, by pozwolili Ci coś u siebie opublikować. Zapytać nie zaszkodzi, ale nie licz na duży odzew. Jeśli jesteś właśnie w takiej sytuacji, postaw na inne formy reklamowania bloga.

• AKTYWNOŚĆ NA FORACH – aby powiadomić potencjalnych odbiorców o tym, że prowadzisz interesującego bloga, poleć im jego odwiedzenie za pośrednictwem forów. Sprawdź, które tematyczne fora, czyli związane z profilem Twojego bloga, pozwalają na zamieszczanie linków. Napisz kilka słów o sobie, swojej stronie i zaproś forumowiczów do odwiedzenia swojej witryny. Nie używaj jednak SPAM-u! Jeśli jednorazowo zasypiesz forum dziesiątkami linków albo codziennie będziesz je tam zamieszczał, administrator usunie wszystkie oraz zablokuje Twoje konto. SPAM nigdzie nie jest mile widziany, podobnie jak nachalna reklama. Unikaj ich.

• MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – jeśli posiadasz swój profil na Facebooku, Instragramie czy Pintereście, możesz użyć ich do promowania Twojego bloga. Opracuj krótki, angażujący post i udostępnij go na swojej tablicy. Zaproś bliższych i dalszych znajomych do udostępniania wpisu. Dzięki temu sporo osób dowie się o Twoim blogu, pozna jego adres i chętnie odwiedzi polecaną witrynę.

Podsumowanie

Wypromowanie bloga wymaga nie tylko czasu, ale i pomysłowości. Zaprezentowane w artykule metody rozreklamowania strony są bezpłatne. Musisz tylko wykazać się wytrwałością oraz cierpliwości, a z czasem na pewno zauważysz pozytywne efekty swojej pracy.

Dodaj komentarz